החרדי שחתם ערבות לישי 100,000 ש"ח: "הוא אדם אמין וישר מאד"

    ארי וידר 3 Comment on החרדי שחתם ערבות לישי 100,000 ש"ח: "הוא אדם אמין וישר מאד"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התמודדות בבחירות ארציות הן סיפור יקר. רבים תמהו מהיכן יש למפלגת 'יחד' של ח"כ אלי ישי את הכסף הרב הנדרש למימון מערכת הבחירות, לאור זאת שהמפלגה לא זוכה למימון מוקדם בשל היותה מפלגה חדשה.

    אמש (שני) פרסמה מפלגת יחד את רשימת התורמים ומעמידי הערבויות ומתברר כי עד כה נתרמו כ-66 אלף שקלים למפלגה בידי אישים שונים, ביניהם אף הפעיל הדרוזי סעיד מועדי מהכפר ירכא, שהיה בעבר פעיל ידוע בש"ס ושהתראיין אמש בתוכנית האקטואליה 'מדברים בחירות' ב'קול חי'.

    בנוסף הועמדו ערבויות בידי מספר אנשים בסך כולל של כ-800 אלף שקלים.

    אחד מנותני הערבות הבנקאית למפלגתו של אלי ישי הוא יעקב בקשט, חרדי, תושב הר נוף אשר כעובד סוציאלי קליני ומטפל בזוגיות באופן ייחודי בישראל.

    פנינו לבקשט וביקשנו לשמוע למה החליט להעמיד כ-100 אלף שקלים ערבות עבור מפלגתו של אלי ישי. "אני פגשתי אותו לפני כשנתיים" הוא מספר לאתר 'קול חי' "פגשתי אדם אמין וישר מאד. אנחנו מאמינים באותם ערכים, והתרשמתי מאד מאישיותו".

    בקשט מספר "בעבר הוא שאל אותי, תגיד לי, מה אתה עושה אם מגיע אליך פציינט שאין לו כסף לשלם, ועניתי לו שמעולם לא סירבתי לטפל במישהו".

    על ההחלטה להעניק את הערבות הוא מספר "הוא דיבר איתי, ואני החלטתי להגיש סיוע. יש הזדמנות לעזור וחייבים לעזור לו. אני אדם חרדי, אבל מפריע לי במפלגות החרדיות שהם מוכנות אולי לוותר על שטחים. אני הגעתי לכאן לא מטעמי ציונות חילוניים אלא כי אני מאמין שהארץ היא שלנו וכבנו של אברהם אבינו. אין לאף אחד רשות לתת שטחים מארץ ישראל. הרי נהרגו כאן אנשים צעירים לאורך השנים, ובשביל מה הם נהרגו? בשביל משחק? מי שמוסר שטחים מחלל את זכרונם של ההרוגים. אלי ישי הוא היחיד שלא ימכור את הארץ".

    ואתה לא חושש מסיטואציה שאולי הוא לא יעבור את אחוז החסימה והכסף אולי לא יוחזר?

    "אני לא חושש מכלום. הקב"ה נותן לי את הכסף ואני מאמין שמה שצריך להיות זה מה שיהיה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה יושר! איזה איש נפלא וחכם! אלה האנשים השייכים לתנועה "יחד". כולם ישרים, אמיצים ואמתיים. הלוואי ונצליח!

    2. 1

      הורג אותי. יהודי חרדי שמדבר כמו מזרוחניק. ממתי ארץ ישראל הפכה למצוה החשובה בתורה, שדוחה את כל המצוות האחרות?? זה סתם לאומנות בלי קשר לתורה.